De gezichten achter Elabo | Miranda van Petersen

‘De langdurige samenwerking met opdrachtgevers is er niet voor niets’

Dat je nooit weet hoe de toekomst eruitziet, bewijst Miranda van Petersen wel. Ze begon als verpleegkundige in de gehandicaptenzorg, om vervolgens in 2010 als administratief medewerker aan de slag te gaan bij Elabo. Van die overstap, daar heeft deze duizendpoot geen moment spijt van. Enthousiast vertelt ze over haar werk bij Elabo en haar drijfveren. Lees je mee?

“Ik heb altijd met plezier in de gehandicaptenzorg gewerkt, maar de zorg werd steeds meer uitgeknepen en ik werkte veel in de avonduren en in de weekenden. Juist op de momenten dat mijn gezin thuis was. Maar ja, hoe verander je van baan zonder ervaring en opleidingen? Ik had geen idee. Ik kende Jan (Hulleman, directeur Elabo, red.) persoonlijk en toen hem dit ter ore kwam ontving ik niet veel later een voorstel van hem voor een baan”, blikt Miranda terug. “Ik mocht er rustig over nadenken, maar een paar weken later belde hij toch op. Er kwam een positie vrij, of ik toch niet binnen een maand al wilde beginnen. Hoewel ik het heel spannend vond om mijn vaste baan op te zeggen voor iets waarvoor ik niet geleerd had, besloot ik het te doen.”

Ontwikkeling

En van die beslissing heeft Miranda geen seconde spijt gehad. “Bij Elabo krijg je zoveel mogelijkheden om je te ontwikkelen. Wil je een opleiding doen, dan kan dat. Ik had natuurlijk helemaal geen ervaring in dit vakgebied toen ik bij Elabo begon. Ik heb later een opleiding tot management assistent gedaan. Het is fijn om dat op zak te hebben.” Maar niet alleen de mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling ervaart Miranda als positief. “Toen ik bij Elabo begon was het bedrijf gevestigd op twee verschillende locaties. Vijf jaar geleden zijn de vestigingen samengevoegd. Het is mooi om te zien hoe het bedrijf zich heeft ontwikkeld. We begonnen op een zolderkamertje en nu doen we zelfs met z’n vieren de administratie.”

Elke dag een leerschool

Ook de diversiteit van de werkzaamheden spreekt Miranda, zelfs na al die jaren, onverminderd aan. “De opdrachten die binnenkomen voer ik in het systeem in. Daarna bekijk ik welke arbeidsdeskundige het meest geschikt is om de opdracht op te pakken en of dit in de planning past. Nadat ik de stukken helemaal compleet heb gemaakt, zet ik de informatie klaar voor de betreffende arbeidsdeskundige in ons systeem en match ik de opdracht. Zodra het traject is afgerond ontvangen we een bericht van de arbeidsdeskundige dat de rapportage verstuurd kan worden. Ik organiseer dus echt het werk en leer nog dagelijks. Dat is heel leuk. Net als de sfeer onderling, die is ook heel goed. Er is weinig verloop van personeel. Dat zegt natuurlijk wel wat. Iedereen gunt elkaar alles.”

Te mooi om waar te zijn?

“Het voelde bij Elabo direct goed en dat gevoel is nooit veranderd. Het is heel fijn dat het personeel ook bij beslissingen wordt betrokken. Toen de vestigingen werden samengevoegd zijn ze ook echt het gesprek met ons aangegaan over de nieuwe locatie. Ik weet het, het klinkt als de ideale werkgever. Maar dat is ook écht zo. Je wordt als persoon gezien en doet het samen. Het klinkt misschien voor buitenstaanders als te mooi om waar te zijn, maar het gevoel is gewoon heel goed. Het is natuurlijk ook niet voor niets dat veel opdrachtgevers al heel lang aan ons verbonden zijn en steeds opnieuw terugkomen”, besluit Miranda enthousiast haar verhaal.

Terug naar overzicht